duminică, 17 noiembrie 2013

Supa-crema de rosii cu paine prajita si carnati

Supa-crema de rosii cu paine prajita si carnati

Supa-crema de rosii cu paine prajita si carnati
Cand e musai sa fie o “zama calda” si nu aveti timp de clasica supa de pui, facuta pe carne si legume fierte incet, 2-3 ore…avem supa asta minunata de rosii in maxim 40 minute. Poate si mai putin, depinde cat de mare taiati legumele… Reteta e imprumutata de la Jamie, el zice sa punem si niste rosii proaspete, eu am pus doar o conserva de rosii intregi (sincer, iarna la noi, mai greu cu rosiile proaspete care sa si aiba gust de rosii…) si el mai zice sa folosim telina apio…stiti voi, aia lunga si verde, de-i numai tulpina de ea. Ei, eu am pus radacina de telina si a iesit…grozava!!! Totul se poate adapta, dar sa rezulte totusi ce v-ati propus initial!
Supa-crema de rosii am servit-o cu paine prajita in tigaie si cu cateva feliute de carnat afumat de casa, prajite putin fara ulei…au lasat ele destul ulei …in care am prajit apoi feliile de paine (eu am avut o bagheta, super crunchy)
INGREDIENTE: (pentru 6-8 portii)
INGREDIENTE: (pentru 6-8 portii)
- 2 morcovisupa-crema de rosii3
- 2 tulpini telina apio/ 1/2 radacina telina
- 2 cepe
- 2 catei usturoi
- ulei de masline
- 2 cuburi KNORR de pui/legume (optional, eu nu am pus…)
- 1 conserva 400 g rosii intregi
- 3 rosii coapte mari
- 1 mana de busuioc proaspat (merge si patrunjel, daca nu va place busuiocul)
- sare si piper proaspat rasnit
- carnat afumat (optional)
CUM SE FACE:
Curatati si feliati fin morcovii si telina. La fel si ceapa, doar ca o taiati in sferturi. Puneti o cratita mare pe foc cu cateva linguri de ulei de masline (sau ulei de floarea-soarelui, pentru cei ce nu sunt fani olive oil). Adaugati toate legumele taiate si amestecati cu o lingura de lemn.
Sotati totul aprox. 10 – 15 minute cu capacul pus partial pe cratita, pana cand morcovii s-au inmuiat putin si ceapa este aurie.
Puneti cuburile KNORR intr-o cana mare si adaugati 1,5 litri de apa fierbinte sau folositi 1,5 litri de supa clara de pui, daca aveti. Amestecati bine pana se dizolva cuburile si turnati in cratita peste legume, adaugati rosiile din conserva si pe cele proaspete (spalate si taiate sferturi) inclusiv coditele verzi (zice Jamie ca le da o savoare nemaipomenita). Capacul la loc si la foc mic 10-15 minute pana totul se inmoaie.
CUM SE PAPA:
Luati cratita de pe foc. Asezonati cu sare si piper, dupa care presarati frunzele tocate de busuioc/patrunjel. Cu un blender vertical, transformati totul intr-o crema de rosii pufoasa si catifelata. Gustati si mai condimentati daca e cazul.
Serviti cu paine prajita, unsa cu putin ulei de masline si cateva felii de carnat afumat prajit (pentru fani). E o supa-crema usoara, dietetica, parfumata, care merge servita si rece si calda…si vara si iarna. Incercati-o!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu